.:Friends:.

روزانه های کاملا شخصی من...

.:Friends:.

روزانه های کاملا شخصی من...

شلوغ کاری بیهوده...

چند روز پیش یه تیک فیلمی توی شبکه های اجتماعی پخش شد که یکی از دانشجویان از یکی از کاندید های مجلس که مدعی داشتن مدرک تافل است می خواهد یک جمله انگلیسی حرف بزنه و در ادامه سوت و دست زدن تماشاچی ها (عموما هم سو با دانشجوی سوال کننده) و بهم خوردن جلسه از طرف طیف مخالف همراه شد.

تنها چیزی که توی شبکه های اجتماعی بسیار پررنگ شده بود، آشنا نبودن فرد مدعی به زبان انگلیسی و یه طورایی ضایع شدنش بود.

 ولی چیزی که توجه من رو جلب کرد شلوغ کاری الکی و بیهوده ی حضار بود، یه سوالی پرسیده شده و یک جوابی داده خواهد شد، دیگه سوت و دست برای چی؟

فرض کنید همین اتفاق در سکوت کامل میوفتاد، دانشجو سوالش را میپرسید و فرد یا جواب میداد یا نمیداد، اگر جواب میداد که بسیار عالی میشد و اگر جواب سراستی نمیداد دانشجو خیلی محترمانه میگفت من جوابم را نگرفتم و قضاوت با حضار ( و شبکه های اجتماعی) خواهد بود، و خیلی عادی برمیگشت به صندلی اش.

آنوقت اگر طرف مقابل شلوغ کاری میکرد فرصت خوبی بود که نشان داد حتی تحمل یک سوال منطقی بودن هیچ شلوغ کاری هم نیست.

از نطر من، بازنده ی مطلق این تیکه فیلم ، کاندیدا نبود، بلکه نداشتن فرهنگ پرسش و پاسخ از سمت دانشجویان بوده است...

نظرات 4 + ارسال نظر
میم شنبه 11 اردیبهشت 1395 ساعت 20:00

موافقم تازه اگه شلوغ کاری نمیکردنم در سکوت کاندیدا بیشتر ضایع میشد:/وبیشترکیف میداد

دقیقا...

آنا شنبه 11 اردیبهشت 1395 ساعت 21:32 http://aamiin.blogsky.com

از اصل چرا باید دنبال این باشد که یک نفر را به چنین قضاوت مضحکی بکشاند. مطمئنید دانشجو بودند؟!

بله، گویا دانشجو بودند...

دلقک یکشنبه 12 اردیبهشت 1395 ساعت 19:57 http://jokker.blogfa.com

متاسفم
از ناراحتی سکوت می کنم

م ر ی م ی چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395 ساعت 09:32

چیزی رو تایید یا رد نمیکنم...اینها همه انعکاس رفتاری ست که این رژیم سالهای ساله که با مردم و بخصوص دانشجویان داره...این دانشجویان در همین حاکمیت بدنیا اومده و بزرگ شدن..اصلا چیزی بنام رعایت حقوق همدیگه دیدن یا تجربه کردن ؟آیا جایی آموزش برخورد محترمانه دیدن؟؟؟!!..هرچه بوده در این سالیان سرکوب و زندان و اخراج و....پس توقع نکنید بتونه در مقابل اینها محترمانه برخورد کنه...
این هیجان و احساسات شدید نتیجه فشاری ست که سالها بر دوش شان بوده..و حالا در یک فرصت مغتنم ، فقط و فقط میخوان برای دقایقی شده اونهمه فشار رو بیرون بریزن...جیغ بکشن..هو کنن تا شاید کمی از خشم شون تخلیه بشه...دیگه اینجا به عاقلانه بودن و نبودن کارشون فکرنمیکنن...اینها نه تئوریسین و مبارز و سیاسی هستند که از رفتارشون تحلیل های آنچنانی داشته باشن ونه سن و سال شان عاقلشون کرده...اینها تبلور گوشه ای از خشم و کینه مردمی ست که هیچ فرصتی رو برای ابراز اون از دست نمیدن...حتی شده با سوت و کف و جیغ .....
گفتم که نه تایید میکنم نه میگم درسته ولی همه چیزو هم با خط کش منطق نمیشه اندازه گرفت .

من با حرف شما موافق نیستم، تک تک ماها به مسئولیتی داریم، اینکه بگیم این حکومت به ما چیزی آموزش نداده به نظر من شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت خودمان است

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد