.:Friends:.

روزانه های کاملا شخصی من...

.:Friends:.

روزانه های کاملا شخصی من...

آتش دل...

داشتم تصنیف آتش دل را با صدای تاج اصفهانی گوش میدادم و با خودم گفتم بزار ببینم چه خواننده های دیگری این اثر را خوانده اند.

جالب بود، قمر الملوک، تاج اصفهانی، سالار عقیلی، معتمدی، علیرضا افتخاری و خیلی خواننده های دیگر.

بازخوانی افتخاری، برای  قدیم ها و جوانی استاد بود، و یک سر و گردن از الان افتخاری بالاتر، خیلی بالاتر، چه حیف، چه حیف که نمیتوانیم اون صدا و عشق را دردیگر اثر های  ایشان بشنویم.

تاج اصفهانی هم که مثل همیشه عالی، من هر وقت به صدای تاج اصفهانی گوش میدم به این فکر میکنم که کسی میتونه به اندازه ی اون بالا بخونه؟ انگار داره تو کل تصنیف فریاد میزند.

و اما مسئله مهم مثل همیشه برای من کیفیت بالاتر قمر و تاج {حتی افتخاری، باید گوش کنید تا بفهمید افتخاری چه قشنگ و عالی خوانده}، نسبت به سالار عقیلی و معتمدی است، با اینکه این دو از بهترین ها هستند، نمیدانم چرا دیگر هیچ کس مثل اون نسل نمیخواند، حتی استاد شجریان، از بنان بگیر، تا ادیب خوانساری، تا خیلی های دیگر...

نظرات 2 + ارسال نظر
علیرضا دوشنبه 15 آذر 1395 ساعت 09:03

خیلی عجیبه ، به نظرم جنس موسیقی سنتی عوض شده. درست میگی عشق گم شده.درکل میشه گفت موسیقی اصیل ما دنبال فرهنگ و جو جامعه است ،چون همه چیز وابسته به پولو اقتصاد شده، موسیقی ساخته میشه و خوانده میشه که بازار پسند باشه بازگشت سرمایه اش بالا باشه.قبلا یک ترک 10 دقیقه ایی گوش میگردی جمعا 8 دقیقه ساز و آوا بود و دو بیت باباطاهر مثلا 5 دقیقه اول کلام اصلا نداشت ، اما الان جریان عوض شده انگار مردم حوصله ندارن میخواهند زودتر کلام را بشنون ، شنونده دنبال موسیقی شلوغ رفته نمونش کاکوبند چقدر زود شنیده شد و طرفدار پیدا کرد یا محسن چاووشی . به هر حال بحث طولانی و پییچیده ایی ، ولی در کل عوامل زیادی باعث شدن موسیقی سنتی به این سمت کشده بشه.

م ر ی م ی پنج‌شنبه 18 آذر 1395 ساعت 21:05

الان نسبت به قدیم ، زندگی ریتمی تندتر گرفته...و طبیعتا این در سلایق و انتخاب مردم هم تاثیر خودشو گذاشته...تغییر و تنوع خیلی خوبه ولی بهتر اینه که قدیمیا هم بموازاتش حضور داشته باشن برای دوستداران خاص خودشون...

فکرکنم شما خودت هم در خلوتت آواز میخونی...بنظر میاد طبعش رو دارید..درسته استاد ?!

صدام به قدری بده که من تو حموم هم نمیخونم...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد