.:Friends:.

روزانه های کاملا شخصی من...

.:Friends:.

روزانه های کاملا شخصی من...

معلوم هیچ پیشرفتی نداشتیم...

فکر کنم خیلی از ماها، فیلم دیکتاتور بزرگ اثر چارلی چاپلین رو وقتی بچه بودیم دیده ایم، خودم که یک اثر مبهم از فیلم در ذهنم بود و تصمیم گرفتم دوباره فیلم را ببینم، فیلم اثر سال 1940 است، یعنی یکسال بعد از شروع جنگ جهانی دوم.

فیلم در مورد یک آرایشگر یهودی است که به اشتباه جای دیکتاتور کشور خیالی قرار میگیرد.

ایده ی فیلم زمانی به ذهن چاپلین میرسد که متوجه میشود تنها چهار روز اختلاف بین روز تولد او و هیتلر است و قد و وزنشان هم یکی است، معروف ترین و بارزترین قسمت فیلم، سکانس پایانی و سخنرانی عالی چاپلین است که هنوز هم به نظر من بعد از گذشت چندین دهه برای روزگار الان صدق میکنه.

میتوانید این سخنرانی و متنش را در اینجا ببینید، چاپلین چندین ماه برای نوشتن متن سخنرانی وقت صرف کرده است...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد