.:Friends:.

روزانه های کاملا شخصی من...

.:Friends:.

روزانه های کاملا شخصی من...

ز کوی یار می آید نسیم باد نوروزی ...

یکم: حدود دو هفته پیش بود، گفت لیست نیازهای روحیت رو بنویس، چیزهایی که نبودنش اذیتت میکنه و توی زندگیت باید باشه.

حدود ده تا مورد شد، گفت حالا فیلتر کن و فقط یکی رو انتخاب کن، فقط موسیقی سنتی موند...

دوم: اونهایی که من رو میشناسند، میدانند که موسیقی سنتی یک قسمت پرنگ در زندگی من است، یه همدمه برای من...

سوم: آدم های بزرگی آمدند و رفتند و هر کدام تاثیر بزرگی گذاشتند، از درویش خان و صبا بگیر که موسیقی سنتی ایرانی را پایه نهادند، تا شاگردانشان مانند تهرانی و تجویدی و معروفی و خواننده های بزرگی مثل بنان و دلکش که برنامه ی گل ها را جاودانه کردند، تا نسل انقلابی مشکاتیان و علیزاده و کلهر و لطفی و نسل معاصر عقیلی و معتمدی و همایون و غیره...

چهارم: هفته ی پیش ایرج از نسل قدیم رفت، ایرجی که شاید صداش رو توی فیلم فارسی زیاد شنیده باشید، اما من فکر نمیکنم کسی مثل ایرج و تاج اصفهان بتوانند با اون صدا بالا بخوانند...

پنجم: استادان زیادی رفتند و خبر مریضی شجریان بزرگترین غم من بود در تحویل سال، شجریان به نظر من یکی هست در بین بقیه استاد های آواز ایران، مثلا من مرغ سحر شجریان رو اصلا نمی پسندم، ولی فکر نمیکنم کسی اصلا بتواند به دلشدگان حتی نزدیک بشه.

ششم: زندگی آدم ها یه زمانی شروع میشه، یه زمانی تمام میشه، ولی بعضی آدم ها، مثل شجریان، باید تا بعد از آدم باشند، نبودنشان غیر قابل تصور است...

هفتم: دلتان خوش، لبتان خندان و سالتان سبز...

نظرات 3 + ارسال نظر
م ر ی م ی سه‌شنبه 3 فروردین 1395 ساعت 18:24

موافقم...استاد مسلم آواز ...شجریان
یاد ایرج گرامی..روحش شاد
بااین شناختی که از تاریخچه اساتید آواز دارید احتمالا باید نوازنده هم باشید و حتی خواننده...
روزهایتان بهاران...

یکی از حسرت های بزرگ زندگی من این است که نه صدای خوبی دارم و نه آموزشی در این مورد دیدم، برای همین در تنهایی نمیتوانم بخوانم...

م ر ی م ی پنج‌شنبه 5 فروردین 1395 ساعت 10:25

تنهایی در بعضی جاها خوبه..اونم وقتیکه بخوای حسرت هات رو و علاقه هاتو دنبال کنی...چون همیشه همراهانت مشوق نیستن و یه وقتایی مانع هم میشن....
هیچ وقت دیر نیست...شما که اینقدر علاقمند موسیقی سنتی هستی بهترین فرصته که وقت بزاری و آموزش ببینی...اتفاقا اونور آب اساتید خوبی هستند...تو داری فرصتهارو سوخت میکنی..حسرت اینو داشته باش...دنیا جای یادگیریه...اونقدر هم زیبایی و مقوله داره برا یادگیری که عمر ما کم هم هست...
تورو خدا یه حرکتی بزن فرندز جان...حرکت...

خوب من فکر میکنم برای تعلیم آواز دیر است، و من هم در اینجا استاد آواز ایرانی از کجا بیارم
من ساز زدن رو ادامه دادم، البته الان 2 سه ماه دارم کم کاری میکنم، باید باز شروع کنم.

م ر ی م شنبه 7 فروردین 1395 ساعت 10:06

دروووود...گفتید باید دوباره شروع کنید....
همین اول سال نو قول دادید شروع کنید...یادتون نره لطفا...مرسی

در مورد صدا هم همه فکر میکنن صداشون بده...ولی اینطور نیست...صدارو باید رها کرد...ول کرد...تا صدا بشه...ترس و لرز و اعتمادبنفس نداشتن هر صدایی رو خراب میکنه....شما براامتحان از تو حموم شروع کن...صداتو رها کن و تا میتونی بلندبلند بخون...ببین چه صدایی میشه..اکو...و تلفیق شده با موسیقی قطرات آب...به به...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد