.:Friends:.

روزانه های کاملا شخصی من...

.:Friends:.

روزانه های کاملا شخصی من...

اذان می گویند...

یکی از بهترین ها، اذان محمد آقاتی هست، عالی...عالی...

از روزگار...

نوشتن سخته، و من هم نه نوشتن بلدم نه سوادش را دارم!

کلمات در ذهن شکل میگیره، سناریوها نوشته میشه، اما تا دست به قلم میشی، نمیتونی یه جمله از سناریویی را که ساختی بنویسی.

راضی نیستم از وضعیتی که درونش هستم، و هیچ کاری هم برای بهبودش نمیکنم، مثل یه آدمی که میره جلو تا تموم شه، بدون هیچ هدف و لذتی...

چند وقت پیش تو جمع دونفرمان، صحبت از پرنگترین شادی چند سال اخیر شد، اون گفت، سه یا چهارتا، من گشتم، شخم زدم ذهنم را، چیزی نیافتم...

آتش دل...

داشتم تصنیف آتش دل را با صدای تاج اصفهانی گوش میدادم و با خودم گفتم بزار ببینم چه خواننده های دیگری این اثر را خوانده اند.

جالب بود، قمر الملوک، تاج اصفهانی، سالار عقیلی، معتمدی، علیرضا افتخاری و خیلی خواننده های دیگر.

بازخوانی افتخاری، برای  قدیم ها و جوانی استاد بود، و یک سر و گردن از الان افتخاری بالاتر، خیلی بالاتر، چه حیف، چه حیف که نمیتوانیم اون صدا و عشق را دردیگر اثر های  ایشان بشنویم.

تاج اصفهانی هم که مثل همیشه عالی، من هر وقت به صدای تاج اصفهانی گوش میدم به این فکر میکنم که کسی میتونه به اندازه ی اون بالا بخونه؟ انگار داره تو کل تصنیف فریاد میزند.

و اما مسئله مهم مثل همیشه برای من کیفیت بالاتر قمر و تاج {حتی افتخاری، باید گوش کنید تا بفهمید افتخاری چه قشنگ و عالی خوانده}، نسبت به سالار عقیلی و معتمدی است، با اینکه این دو از بهترین ها هستند، نمیدانم چرا دیگر هیچ کس مثل اون نسل نمیخواند، حتی استاد شجریان، از بنان بگیر، تا ادیب خوانساری، تا خیلی های دیگر...

سمساری آنلاین

یکی از تفریحات هفتگی من، دید زدن سایت دیوار است، قشنگ یه سمساری آنلاین، مثلا خیلی چیزا که باید ریخته بشه در زباله دانی، برای فروش گذاشته میشه.

جالبتر اینکه اکثر آیتم ها مثالِ "برای یه خانوم دکتر بوده صبح ها میرفته دم در مطب و ظهر ها بر میگشته" است. اکثرا در حد نو، حالا برای صد سالِ پیش هستا.

مثلا زده ضبط کاستی، در حد نو، دارم مفت میدم میره، فقط باید کاست خورش عوض شه، سالم سالم، یا گوشی ها نوکیا برای 10 سال پیش.

در مورد گزینه های نو هم، همه از خارج براشون آوردن، ولی یا خوششان نمیاد، یا اندازه نیست و یا ...

چند مورد خنده دار هم معمولا پیدا میشه، یکیش که الان یادمه در مورد یه ساعت مچی بود که فروشنده گفته بود ساعت خلبانیه و پدرش که خلبانه براش آورده !

خلاصه برای شادی روح خوبه...

البته بد گفتیم خوبشم بگیم، من دو سه بار یه سری رادیو و ضبط قدیمی دیدم که اگر برام امکان داشت حتما پیگیر میشدم...