.:Friends:.

روزانه های کاملا شخصی من...

.:Friends:.

روزانه های کاملا شخصی من...

شب یلدا...

از بهر روز عید،سلطان محمود خلعت هر کس را تعیین می کرد.چون به تلخک رسید فرمود که پالانی بیاورید و بدو بدهید چنان کردند.چون مردم خلعت پوشیدند.تلخک آن پالان را دوش گرفت و به مجلس سلاطان آمد.
گفت:ای بزرگان،عنایت سلطان در حق من بنده از اینجا معلوم کنید که شما همه را خلعت از خزانه فرمود دادن و جامه ی خاص از تن خود برکند و بر من پوشانید!

شیطان را پرسیدند که کدام طایفه را دوست داری؟
گفت: دلالان را.
گفتند: چرا؟
گفت:از بهر آن که من به سخن دروغ ایشان خرسند بودم،ایشان سوگند دروغ نیز بدان افزودند!

درویشی گیوه در پا نماز می گذارد،دزدی طمع در گیوه او بست.
گفت: با گیوه نماز نباشد.
درویش دریافت.گفت:اگر نماز نباشد گیوه باشد.

از کلیات عبید زاکانی



فردا شب، شب یلداست، بهانه مناسبی برای دور هم جمع شدن و خوش بودن
هنوز دور هم جمع شدن خانواده مادری و آجیل خریدن پدرم رو یادمه!هر سال پدر بزرگم فال حافظ می گرفت و عجب درست در می آمد،ولی از وقتی رفته شده کار دایی بزرگه،بد نمیگیره ولی کلی راه باید بره تا به گرد پدربزرگم برسه!
متاسفانه مثل سال گذشته من کنار خانواده ام نیستم.
اگه فال حافظ گرفتید یه دونه هم برای من بگیرید،نیتش هم همین الان کردم.
امیدوارم همتون شب خوبی داشته باشید...

نظرات 4 + ارسال نظر
شکوه چهارشنبه 30 آذر 1384 ساعت 00:09 http://agerin1.blogsky.com/

سلام شب یلدای شمام مبارک باشه .. خوش بگذره

علی رضا چهارشنبه 30 آذر 1384 ساعت 09:09

جهان برابر وی عید از هلال وسمه کشید
هلال عید در ابروی یار باید دید
....
بیا که با تو بگویم غم ملامت دل
چرا که ندارم بی تو مجال گفت و شنود
بهای وصال تو گر جان بود خریدارم
که جنس خوب مبصر به هر چه دید خرید
....
زشوق روی تو حافظ نوشت حرفی چند
بخوان ز نظمش و در گوش کن چو مروارید
به نیت داش روزبه.

مرتضی چهارشنبه 30 آذر 1384 ساعت 22:39 http://morteza1987.blogsky.com

سلام
مرسی که به من سر زدی
وبلاگ تو هم فوق العاده است
موفق باشی

MED پنج‌شنبه 1 دی 1384 ساعت 03:43 http://www.parseh-mp.blogsky.com

فکر کی کنم که دیگه دوران هون دوره هم جمع شدنا ، فال گرفتنا و میوه و آجبل خوردنا تموم شده باشه . حالا دیگه همه انترنتی دور هم جمع میشن که خیلی هم بی مزست . آدم بیشتر احساس تنهایی می کنه .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد