.:Friends:.

روزانه های کاملا شخصی من...

.:Friends:.

روزانه های کاملا شخصی من...

ایرانیان مقیم آمریکا...

به نظر من ایرانیان مقیم آمریکا اکثرا به سه گروه زیر تقسیم میشوند:

1- گروهی که قبل و اوایل انقلاب مهاجرت کردند.

2- گروهی که دوازده سال پیش مهاجرت کردند.

3- گروهی که 5 سال اخیر مهاجرت کردند.

سعی میکنم تو نوشته زیر رفتارها و تفاوت های هر کدام را بیان کنم.


1- گروهی که قبل از انقلاب و اوایل انقلاب در سنین نوجوانی و یا جوانی (16-22 سال) به دیار کفر مهاجرت کردند، این گروه که 33 سال هست در این کشور زندگی میکنند در 30 سال پیش توقف کردند، اکثرا اعتقادهای عجیب غریبی دارند، مانند اینکه تو ایران که کسی کار نمیکنه، و یا اینکه اینترنت و تکنولوژی در ایران وجود ندارد. (کلا ایران کویر هست و با شتر رفت و آمد میشه) این گروه که حالا همگی میانسال هستند بهشت برین را در آمریکا میبینند و هرچقدر هم در گوششان کمبودها را بگویید از جمله اینکه سیستم بانک داری ایران بسیار پیشرفته تر از آمریکا هست یا اینکه اینترنت کابلی در دنیا منقرض شده مانند این است که آب در هاون میکوبید. این گروه که در دوران شاه متوقف شده اند خود را عقل کل میدانند و در هر زمینه ای دارای تخصص، برای مثال اگر فوق تخصص ارتوپد به شما گفته که شما دارای انحای ستون فقرات میباشید، نظر پزشک را به چپ خود خوانده و مشکل شما را در کفش میابند.

بهترین ارتباط با این گروه قطع کامل ارتباط میباشد، از 50 کیلومتری محل سکونت و کار این گروه به هیچ عنوان رد نشوید، این گروه بسیار مخرب و آزار دهنده روح و روان و جسم هستند، میگویند به عنوان تخریبچی میشود از آنها استفاده کرد. این گروه معمولا 6 تا 30 سال یکبار به ایران سفر میکنند.

2- این گروه که حدود 12 سال پیش اکثرا به کانادا سپس آمریکا مهاجرت کردند اکثرا تحصیل کرده و متولدین سال های 55 به قبل می باشند، دارای رفتارهای متناسب، سعی میکنند همواره یاد بگیرند، هر وقت در مورد ایران میخواهند نظر بدهند در آخر جمله میگویند که اطلاعات من مربوط به 10 سال پیش هست و وقتی تفاوت ها رو گوشزد میکنید راحت میپذیرند. این گروه معمولا هر 3 سال سفری به ایران دارند.

3- گروه دهه 60، نسل سوخته، نسل آتاری و سگا، نسل کنکور، اکثرا دانشجو و با سواد، خودمانی، لوتی، به جای کلوپ رفتن ترجیح میدهند باهم وسطی بازی کنند، اهل حال و بامرام، سالی یکبار میرند ایران، حسش باشه 6 ماه یکبار هم میرند، هم خوشند هم ناراحت، ایرانی، بین هم ازدواج میکنند، با همه گروهی میچرخند، اهل پز و چس کلاس نیستند (مثل گروه اول).


" متن بالا تجربه و برداشت شخصی من هست و مسلما تمامی موارد را نمیشود به همه تعمیم داد."

نظرات 3 + ارسال نظر
لیلا یکشنبه 24 اردیبهشت 1391 ساعت 10:20

روش خوبی واسه تعریف کرردن از هم نسلیات بود

جزیره یکشنبه 24 اردیبهشت 1391 ساعت 10:52

خب خدا رو شکر باز یه گروه پیدا شد که تو غربت ادم حس های خوبو دریافت کنه ازشون

؟ دوشنبه 25 اردیبهشت 1391 ساعت 12:14

دمت گرم خوب نظری بوووووووووووود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد