.:Friends:.

روزانه های کاملا شخصی من...

.:Friends:.

روزانه های کاملا شخصی من...

وبلاگ vs آمریکا...

یه چیزی که خیلی توی وبلاگ ها به چشم میخوره، خوب بودن خود و بد بودن بقیه است، این شامل خود من هم میشه.

مثلا همیشه مردمی هستند که صف را رعایت نمی کنند، اخلاق اجتماعی ندارند، کلاه بردارند، دروغ میگویند و این مردم دارای رذایل اجتماعی هستند که هیچ وقت مای نویسنده وبلاگ شامل اینها نمی شویم.

سر کار همه زیر آب زن هستند (ما نیستیم)، همه دودره باز هستند (ما نیستیم)، همه دارن حق مارو میخورند (ما نیستیم)، همه میخواهند از ما پلی بسازند و بروند بالا (ما نیستیم).

ما اون کسانی هستیم که سرمشق زندگیمان مصدق و شریعتی وطنی و گتس و جابز غیر وطنی است.

اما اگر واقعا اینطوریه، چرا هنوز این همه بد اخلاقی اجتماعی وجود داره، یا اینکه ما هم در جامعه مَثل خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو هستیم، یا اینکه ما هم خودمان یکی از آن مردمیم.

من نه جامعه شناسم نه از این چیز ها چیزی سرم میشم، ولی در مورد خود من، من جزء همان مردمی هستم که دارای رذایل اخلاقین، به موقعش زیراب زدم، دروغ گفتم، توی صف جلو زدم و ....

و فکر میکنم اکثر ما وبلاگ نویس ها، با تقریب خوبی، همه جزء همین مردم هستیم، خوب و بد.

در جامعه ایرانیان مقیم آمریکا، (کسانیکه زمان انقلاب آمدن و دانشجویان حال حاضر)، هر دو گروه خود را جدا از مردم داخل ایران میدانند و خود را نوعی از دماغ فیل افتاده قلمداد میکنند.

همه از اون مملکت که همه دزد و کلاه بردار هستند در رفتند و اون مملکت درست بشو با این مردم نیست و خلایق هرچی لایق.

این باعث میشه که من با این گروه هیچ رفت و آمدی نداشته باشم، چون خودم را جزء اون خلایق هرچه لایق میدانم، خوب و بد، زشت و درست، من جزء همان مردم هستم، نه کسانیکه مثل  " بوی گل چنان مستش کرد که دامنش از دست برفت".

اگر قرار هست چیزی درست بشه، اول باید از خودمان باشه و برسیم به:

آن کس که نداند و بداند که نداند   لنگان خرک خویش به منزل برساند...


نظرات 8 + ارسال نظر
رز دوشنبه 28 اسفند 1391 ساعت 10:59 http://mydailynotes.blogsky.com/

حق داری واقعا! همیشه همه یه طوری خودشونو سوای بقیه میدونن و جز حداقل مردم خوب دنیا...این بوده تا بوده،متاسفانه

*سال نو پیشاپیش مبارک جناب فرندز :)

امیدوارم ما بتوانیم کم و کاستی های خودمان را حداقل بشناسیم.

* ممنون

بابک اسحاقی یکشنبه 4 فروردین 1392 ساعت 03:04

من که سعی می کنم راستش رو بنویسم
خیلی اوقات از خودمم انتقاد می کنم
ولی در اصل همینه
هممون فکر می کنیم یه فرق اساسی با بقیه داریم

مریم انصاری یکشنبه 4 فروردین 1392 ساعت 03:13 http://ckelckemann.blogfa.com

الحق والانصاف که زدین وسط هدف.

من دیدم وبلاگ نویس هایی که خیلی چیزها رو فقط «شعار» میدن و در عمل، رسماً دیدم که خلافش عمل می کنن.

متاسفانه بله

هنگامه دوشنبه 5 فروردین 1392 ساعت 20:54 http://pisko.blogsky.com/

واسه بعضیا نتیجه خوب هم داره البته ها

شاید باعث شه واقعا رفتار های خوبی بروز بدن وقتی خودشونو آدم خوبه می بینن

یجورایی خودتلقینی شه مثلا

من فکر کنم این یه طورایی غرور میشه و خود گول زدن...

شب نویس جمعه 9 فروردین 1392 ساعت 13:40 http://man-o-shab.blogsky.com

فقط می تونم بگم آفرین! هرکسی شهامت دیدن و گفتن واقعیت رو نداره

آورین
آورین

mohamad یکشنبه 11 فروردین 1392 ساعت 17:45

hi!
can you guess who am i ??
i just saw your blog after long time with my brother.and he always says my voice and manner quite similar to yours.

mohamad
bye

Hi
No I can't
?Are you ali's Bro

خودم سه‌شنبه 13 فروردین 1392 ساعت 12:59 http://porpot.blogsky.com

از خوندن این متن لذت بردم. اگه روزی بیاد که اون روز خودمون باشیم، مشکلات خودشون کم‌کم شروع به حل‌شدن میکنند.

موافقم

Delekhojasteh پنج‌شنبه 15 فروردین 1392 ساعت 04:20 http://delekhojasteh.persianblog.ir/

فکر کردم فقط من ایرانی گریزم...ولی نمی شه .بعضی وقتا آرواره هام می گن فارسی فارسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد